Båttur & Italienskt.

Idag ställde vi klockan ännu en morgon för att denna gång ta bussen en och en halv timma utanför Ho Chi Minh. Vi klev på en rätt ostabil båt för att åka runt mellan 4 öar. Första ön fick vi smaka deras egna kokosnötsgodis, gå genom djungeln och åka häst med kärra. Andra ön fick vi lunch, som inte var så mycket att hänga i julgranen, och kolla på krokodiler. Denna ö var faktiskt riktigt hemsk att vara på då nästan exakt alla djur satt inne i minimala burar, allt från apor, marsvin, krokodiler till leguaner. Efter lunchen var över åkte vi vidare, med endast lite ris i magen, till nästa ö med dålig känsla i magen efter ha sett hur de behandlade djuren.
När vi kom till nästa fick vi direkt testa deras egna honung och bananvin. Det förstnämnda var gott då det blandades som ett te och det andra var ingen höjdare efter att Sofie smakade en tesked. Vi fick även tropisk frukt att äta och lyssna på fin inhemsk sång till underhållning. Tillsist, efter mycket väntan, fick vi åka en smal lång båt för 4 personer genom en smal flod i djungeln iklädda rishattar! Efter det var vi rätt nöjda och kände att dagsturen inte var helt förstörd ändå.

Vi kom tillbaka vid 5-tiden och då tog vi oss en välförtjänt vila på rummen och en skön dusch. Tillslut tog vi oss ut och har precis ätit en supergod middag (vitlöksbröd, mozarellatallrik, pasta med musslor och ravioli med svamp) på en italiensk restaurang. Vi fortsätter nog kvällen nu med en eller två öl innan vi sover obegränsat antal timmar. Vi satsar på sovmorgon imorgon med andra ord! Resten av dagen tänkte vi lyxa till med diverse massage och nagelvård!