Kväll.

Hallå!
Josefin och lina är ute och roar sig med eke och Anton ikväll medan jag (Sofie) och Sandra återigen har hamnat på kurering. Sandra misstänker vi har drabbats av den hemska magvärk vi alla har haft, hennes vill inte ge med sig dock och mitt sår klarade inte riktigt av alla akrobatiska rörelser, så som att huka sig, som dagens aktivitet krävde vilket resulterade i att skorpan åkte bort när jag skulle rengöra vilket betyder att lägger jag på ett nytt bandage nu så kommer det också fastna i det öppna såret, riktigt tröttsamt. Alla tips om vad som inte fastnar i blod och var och som håller bakterier borta välkomnas!
Vi har det dock inte illa alls, sängen är fylld med chips, choklad, kakor, böcker och tv. Vi har också upptäckt att internet fungerar alldeles utanför dörren till rummet, dock så har Vietnam blockerat Facebook, förmodligen nyttigt för alla oss att vara utan det en vecka ändå..

Imorgonkväll lägger vi oss på nattbussen för att åka till nha trang för att äntligen få lite sol! Och för dom andra tjejerna bad! Riktigt efterlängtat.
Puss & kram


Kommentarer
Postat av: Maria

Hej igen! jag tycker att du ska uppsöka ett proffsigt apotek och fråga efter salvkompresser, kan ibland innehålla lite bakteriedödande medel men annar fungerar de utmärkt att lägga på såret för att sedan lägga andra kompresser ovanpå...behöver inte rivas bort varje gång...blir lite kladdigt men såret får liksom läka ifred. viktigt att byta förbandet utnpå o hålla koll så att det inte blir rött runtomkring, vilket innebär infektion...men tråkigt att riva upp såret varje gång du lägger om, tar tid innan det läker...lycka till och krya på er! Kram

2012-01-26 @ 17:58:22
Postat av: Göran Knutsson

Hej Sofie!

Ser att du fortfarande har det besvärligt med brännskadan. Tipset från Maria lät ju jättebra. Själv nyss hemkommen från en utbildningsresa med Golfstore i Portugal ooch Cascais. Det var en kanonfin vecka med bra (golf)väder 15-18 grader, bra golf och intressanta utbildningar. Fick dessutom spöa upp några skånska pros och det gör ju veckan ännu bättre. I morgon åker jag ner till mamma i Stockholm för en myshelg med henne, det ska bli skoj. I kväll har jag bestämt med Jesper at vi ska höras på Skype. Jag hälsar från dig. Hälsa tjejerna och sköt om dig och såret. Kram pappa.

2012-01-26 @ 18:28:09
Postat av: Bosse

Hej på er!

Kollar bloggen varje dag men det var några dar sen jag skrev. Vilken häftig resa ni gör och vad mycket ni får se o göra. Hur grymt Vietnamkriget var kan man nog inte ens föreställa sig. För oss känns det som ni har varit borta jättelänge men jag antar att för er känns det som ni nyss kommit. Hoppas era magar blir bra o att Sofies sår läker som det ska.

Var försiktiga o ta hand om er.

Kramar Bosse

2012-01-26 @ 18:37:44
Postat av: Britta

Hej flickor!

Är ju som tomt här hemma men ni ser ut att ha det kanon, fortsätt med det!

PUSS

2012-01-26 @ 21:24:15
Postat av: Lotta

Hej Sofie, vad otur med ditt sår. Försök att få tag i salvkompresser alt. en blank kompress som inte fastnar i såret. Om inte det finns han du prova att tvätta rent såret, sedan lägga på zinkpasta (som torkar ut) och en bomullskompress ovanpå zinkpastan. Sköt om dig, Lotta H

2012-01-28 @ 09:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0