Dag 2.

Hallå igen,

Just nu sitter vi på Friday's (!) och väntar på maten. Hungriga tjejer som har flöjt runt i hela Kuala idag, känns det som i alla fall.
Vi började dagen med en brunch inne i Pavilion och sen tog vi oss an Forever 21, vilket dock var en liten besvikelse men jozo lyckades leta fram lite fint ändå! Vi tog oss vidare till Times Square och Petrona Towers (världens sjunde högsta byggnad). Efter att ha frågat om biljett om att ta oss upp i ett av tornen fick vi höra att det var utsålt för dagen. Vi gick istället på Starbucks för en paus gör att kolla upp vart shoppingcentret med nöjesfältet låg och tog oss dit. Jozo och Sofie betalade in sig och åkte karuseller medans jag och Lina gick på jakt i att finna skal till våra oskyddade mobiler. Tjejerna var nöjda med karusellerna och sen var det dags att ta monorail (sky-train) till centralen i hopp om att kunna boka tågbiljetter till Langkawi imorgon. Vi stod på perrongen i ungefär en halvtimma för att komma med ett tåg, vi verkade ha hamnat mitt i rusningstrafiken. När vi väl var framme på tågstationen fick vi reda på att första tåg med lediga platser gick först på lördag, vilket inte var aktuellt för oss. Vi fick istället ta en taxi till busstationen där vi bokade biljetter imorgon med en nattbuss som tar 7 timmar att åka. Efter allt stök tog vi en taxi tillbaka hit, till Pavilion, och nu sitter vi som sagt och väntar på efterlängtad mat!

Puss&kram


Kommentarer
Postat av: Karin

2012-03-14 @ 23:00:58
Postat av: Karin

Shoppingkassar, skyskrapor och bergochdalbana - vilka härliga inslag under en och samma dag! Det sitter verkligen inte fast hos er tjejer - ni får verkligen saker gjorda. Ni är så himla bra!

Nu ska jag gå och lägga mig och så håller jag tummarna för att jag ska slippa hosta hela natten inatt. Kram på er! Sov gott!

2012-03-14 @ 23:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0