Stuvade makaroner, bio och kaos.

Hallå!

Sedan sist vi skrev befinner vi oss nu i ett helt annat land, igen. Vi tog båten först in till Phuket igår. Vi hann vara där i Max 10 minuter innan vi hade dömt ut stället totalt. Phuket (Patong) var inget för oss helt enkelt. Vi bodde en natt på ett "svenskt" hotell som hade en restaurang som hette Skål. Där åt vi middag, stuvade makaroner och falukorv/köttbullar. Efterlängtat och mycket gott! Kvällen fortsatte med en glassmeny i size xl (för Sandra) och för Lina en lite mindre.. Vi gick runt på ett shoppingcenter för att invänta bion vi hade bokat biljetter till, som för i övrigt kan ha varit den sämsta film vi sett (Journey 2). Popcornen/godiset var i alla fall lika gott som vanligt.

Denna dag har gått allt annat än i vår väg. Det började med att vi fick en svarttaxi istället för en mini-van som vi bett om. Eftersom vi numera har bil-skräck sedan våran hemska taxifärd till Siem Reap och efter nyheten om två par som omkom i Phuket efter att ha åkt svarttaxi så bestämde vi oss för att betala ny taxi som tog oss till flygplatsen. Taxi för dubbla priset senare blev vi informerande om att vi måste ha en utresa från Bali för att inte bli tillbakaskickade till Kuala Lumpur igen. Detta höll såklart på att sluta i kaos och att vi skulle missa planet eftersom ingen personal ville hjälpa oss att gå förbi alla köer. Det var tillslut 4 trötta, irriterade och hungriga tjejer som satte sig på planet. Vi hade såklart inte hunnit med någon frukost på morgonen mitt i allt kaos så när vi blev serverade våfflor med sirap, sockerkaka, choklad, varm frukt, juice och kaffe så blev vi rätt glada.

Just nu sitter vi på Burger King i Kuala Lumpur och väntar på att kliva på planet mot Bali. Det kommer ta 3 timmar så den egna tvn som erbjuds till varje person på planet kommer uppskattas rätt rejält.

Vi hörs på Bali helt enkelt!

Puss&Kram

Postat av: Lisa & Bengt

Klokt av er att skippa svarttaxin och tur att ni fick ordning på biljetterna och kom med flyget. Kan tänka mig att en enkel portion med makaroner och korv smakade supergott. Här hemma har vi satt tänderna i en smarrig semla så här på fettisdagen, muuuums...Nu ser vi fram emot lite härliga bilder från Bali.

Kram från soffan

2012-02-21 @ 19:49:32
Postat av: Katarina o Bosse

Bra att ni skippade svarttaxin, efter en händelserik resa till Bali hoppas vi nu att ni får några härliga dagar på Bali. Vi ser fram emot lite härliga bilder från Bali!